Praha na kole

Nejlepší trasy

A1 u Malé Chuchle

A1 (Vltavská levobřežní) – Nadřazená trasa po levém břehu řek Berounky a Vltavy. Začíná na jihu Prahy u Radotína a končí na severu města v Sedlci. Celková délka je 30 km. Část trasy přes Prahu 7 (od Malé Strany přes Holešovice do Stromovky) je neznačená. Trasa vede po rovině, mimo širší centrum po cyklostezkách.

A2 pod Vyšehradem

A2 (Vltavská pravobřežní) – Trasa po pravém břehu Vltavy je nejoblíbenější v Praze. Délka trasy je 31 km. Z velké části vede po samostatných cyklostezkách, v centru Prahy (mezi Mánesem a Rudolfinem) však po rušné nábřežní silnici, na cyklostezce po náplavce pozor na chodce. Na severu Prahy na trasu přímo navazuje „Vltavská cyklotrasa“ č. 7 směrem na Kralupy nad Vltavou a Mělník.

A12 v Prokopském údolí směr Řeporyje na rozcestí s trasou A33 (2015)

A12 v Prokopském údolí

A12 (Prokopské údolí) – Trasa z Řeporyjí do Hlubočep sice začíná náročným terénním úsekem, od odbočky k sídlišti Barrandov ale následuje krásná asfaltová cyklostezka Prokopským údolím až do Hlubočep. Poslední část vede po místní silnici s mírným provozem.

A21 (Háje – Modřany) – Na trase lze doporučit pětikilometrový úsek Modřanskou roklí, od Libuše do Modřan.

A22 (Háje – Braník) – Jedna z nejdelších souvislých cyklotras v Praze, vedená z velké části po cyklostezkách. Vede z Jižního Města (Háje, Chodov) přes Kunratický a Michelský les a Krč do Braníka k pravobřežní vltavské trase A2.

A26 (Rokytka) – Trasa z Horních Počernic přes Černý Most a Hloubětín a dále podél potoka Rokytky až k ústí do Vltavy. Vede převážně po cyklostezkách nebo cyklochodnících a směrem k centru neustále mírně klesá.

A163 Divoká Šárka a A17 Šárecké údolí – Trasa začíná kousek pod konečnou tramvaje Divoká Šárka a vede Divokou a Tichou Šárkou až k zámečku Jenerálka. Od Jenerálky pokračuje jako trasa A17 Šáreckým údolím až k Vltavě do Podbaby.

Novinky z Prahy

• Na trase A500 se otevřel nový úsek cyklostezky u nádraží Klánovice. Cyklistům umožní částečně se vyhnout rušné silnici.
  • Vznikla se nová propojka od trasy A2 od mostu přes Vltavu směrem na Komořany a dále Točnou. Dokončení cyklostezky proběhlo se zpožděním 14 let po otevření tohoto úseku Pražského okruhu. V budoucnu bude součástí okružní trasy A50.
  • Na levobřežní vltavské trasy A1 se otevřel nový podjezd Mánesova mostu, umožní vyhnout se nepřehledné křižovatce Klárov u metra Malostranská.